Ono što možete da uradite sa hiljadu evra jeste da imate učešće za kredit od 3.333 evra. Međutim, ukoliko podignete kredit od 3.333 evra, to i dalje nije dovoljno za nov automobil. Za nov automobil potrebno je podići kredit od 10.000 evra i imati najmanje 3.000 evra za učešće. Za kredit od 10.000 evra sa rokom otplate od sedam godina, bankama se na ime kamate plaća 3.380 evra, a mesečna rata je 124 evra. Zbog slabe prodaje, pojedini prodavci nude ono što je u razvijenim zemljama stara praksa – beskamatni kredit za kupovinu kola. Kupac 800 evra daje u kešu, a uzima beskamatni kredit od 2.000 evra preko te firme, sa rokom otplate od 36 meseci i mesečnom ratom od 55,55 evra. Sve je više kupaca koji žele da uz doplatu stari automobil zamene za noviji. Postoje i takve zamene, ali je za njih uslov poštovanje režima održavanja. Od dokumenata kupci moraju da imaju fakturu da su kola kupili u našoj zemlji i da imaju overenu servisnu knjižicu u određenim servisnim intervalima u ovlašćenim servisima.
Da li se sa tri prosečne plate ili hiljadu evra ušteđevine u Srbiji može kupiti pristojan polovni automobil? Za hiljadu evra na pijaci i preko oglasa može se dobiti dobro očuvani "jugo" ili vozilo sumnjivog porekla. Zbog slabe prodaje prodavci nude pogodnosti.
Ono što možete da uradite sa hiljadu evra jeste da imate učešće za kredit od 3.333 evra. Međutim, ukoliko podignete kredit od 3.333 evra, to i dalje nije dovoljno za nov automobil.
Za nov automobil potrebno je podići kredit od 10.000 evra i imati najmanje 3.000 evra za učešće. Za kredit od 10.000 evra sa rokom otplate od sedam godina, bankama se na ime kamate plaća 3.380 evra, a mesečna rata je 124 evra.
Zbog slabe prodaje, pojedini prodavci nude ono što je u razvijenim zemljama stara praksa – beskamatni kredit za kupovinu kola.
Predrag Vukadinović iz "Integra Motorsa" objašnjava da kupac 800 evra daje u kešu, a uzima beskamatni kredit od 2.000 evra preko te firme, sa rokom otplate od 36 meseci i mesečnom ratom od 55,55 evra.
Sve je više kupaca koji žele da uz doplatu stari automobil zamene za noviji. Postoje i takve zamene, ali je za njih uslov poštovanje režima održavanja.
"Od dokumenata kupci moraju da imaju fakturu da su kola kupili u našoj zemlji i da imaju overenu servisnu knjižicu u određenim servisnim intervalima u ovlašćenim servisima", objašnjava Dušan Cincar iz firme "Auto Čačak škoda".
Na auto-pijaci za gotovinu od 5.000 evra mogu se kupiti manji automobili starosti dve do tri godine ili veći luksuzniji stari od pet do sedam godina.
Na pijaci, međutim, niko ne daje garanciju, a najčešće primedbe su da je broj pređenih kilometara umanjen.
"Mi smo ozbiljni kupci i došli smo da kupimo automobil do 1.500 evra, ali za te pare nema ništa", kažu pojedini kupci na pijaci u Bubanj Potoku. Drugi se žale da prodavci govore da je automobil iz devedesetih prešao 120.000 kilometra, a da je realna kilometraža oko 400.000, 500.000 kilometara.
Stručnjaci navode da je kupovina kod firmi ipak sigurnija zbog Zakona o zaštiti potrošača. Zakon predviđa garantni rok od šest meseci na menjač i motor, a probni period traje sedam dana. Do isteka probnog perioda kupac može vratiti auto, ali retko ko je u praksi iskoristio tu pogodnost.